Tarhan; "Güney Marmara Otoyolu'nda mağduriyet yokmuş!
CHP Parti Meclisi Üyesi ve Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, Güney Marmara Otoyolu nedeniyle, bölge halkının yaşadığı sorunları Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun cevaplaması talebiyle TBMM Başkanlığına sunduğu soru önergesiyle gündeme getirdi. Ancak Bakanlıktan gelen cevap otoyol çalışmasının henüz başlamadığını belgelerken, Bakanlığın bölge halkının sorunlarından bihaber olduğunu da ortaya koydu.
24 Haziran 2022 - 11:13
Tarhan, “Güney Marmara Yolu olarak da adlandırılan Yalova-İzmit Otoyolu Projesi ile Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin yapımı 2012 yılında gündeme alındı. Aradan 10 yıl geçti Kuzey Marmara Otoyolu tamamlandı ve iki yıldır kullanımda. Ama Güney Marmara Otoyolunda henüz bir metre mesafe kat edilemedi. Bu iki projede Kuzey’den Gebze, Körfez, Derince ve İzmit ilçe merkezlerinden geçen TEM ve D-100 karayolundaki trafik yükü ile Güney’de ise Karamürsel, Gölcük ve Başiskele ilçe merkezlerinden geçen D-130 Karayolunun trafik yükünü hafifletmek amaçlanmıştı. Ancak bir proje eksik kaldı ve Kocaeli trafiği rahatlatılamadığı gibi bölgede vatandaşlarımızın mağduriyetlerinin oluşmaması için de bir tedbir alınmadı. Sorumuza gelen cevap projenin halen etüt ve proje çalışmalarının devam ettiğini gösteriyor. Ama daha da önemlisi 2012 yılından bu yana bölge halkının yaşadığı mağduriyetten Bakanlığın haberi yok. Proje güzergahındaki parsellerde kamulaştırma, tedbir ve şerh bulunmuyor diye yanıt aldık.” dedi.
“Vatandaş şikayetçi ama Bakanlığa göre satış yasağı, tedbir ve şerh yok”
2012’den bu yana proje kapsamı alanı içerisinde kalan ve üzerine tedbir konulan araziler, bağ-bahçeler ve şahıs mülklerine ilişkin olarak vatandaştan gelen şikayetleri Meclis gündemine taşıyan Tarhan’ın sorusuna gelen ve Bakan Adil Karaismailoğlu imzalı cevapta “Güney Marmara Otoyolu olarak belirtilen Yalova-İzmit Otoyolunun etüt ve proje çalışmaları devam etmekte olup kamulaştırma işlemlerine henüz başlanmamıştır. Proje güzergahında yer alan parsellere ilişkin Karayolları Genel Müdürlüğünce konulmuş olan satış yasağı, tedbir ve şerh bulunmamaktadır,” denildi.
Konuya ilişkin açıklama yapan Tarhan şunları kaydetti; “Güney Marmara Otoyolunda inşaat henüz başlamadı. Projede Karamürsel, Gölcük, Başiskele ve Kartepe ilçesinin üst kesimindeki Samanlı dağlarının engebeli arazisinden geçen 65 kilometre uzunluğundaki bir otoyoldan söz ediyoruz. Bu proje içerisinde toplam 9 kilometre uzunluğunda 4 adet tünel, 5 kavşak ve 10 tane de viyadük bulunuyor. Bu bölgede, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 2012 yılında Güney Marmara Otoyol Projesini güzergahı içerisinde kalan araziler, bağ-bahçeler ve şahıs mülklerine de tedbir konmuştu. Bu bölgede yaşayan vatandaşlarımız kadar, Kocaeli’de yaşayan herkesin malumu olduğu bir durum. Ama Bakanlık sorumuza verdiği cevapta böyle bir durum olmadığını, satış yasağı, tedbir ve şerh bulunmadığını söylüyor. Yani vatandaş 10 yıldır arazilerini ekip biçebildikleri halde satamamaktan, evlerini onarıp yenileyememekten şikayetçi ama Bakanlığa göre böyle bir şey yok. Vatandaş kamulaştırılan gayrimenkullerinin bedellerinin ödenmemesinden de şikayetçi ama Bakanlığa göre kamulaştırma işlemlerine de henüz başlanmamış.”
“Proje ne zaman başlayacak belli değil.”
Tarhan, Bakanlıktan gelen cevapta dikkat çeken bir diğer hususun da otoyola dair etüt ve proje çalışmalarının devam ettiğinin belirtildiğinin altını çizerek “Bakanlıktan gelen cevaba göre 10 yıldır bir türlü başlamayan otoyol yapımında inşaat ne zaman başlayacak belli değil.”dedi. Daha önce Karayolları Genel Müdürlüğü İstanbul 1. Bölge Müdürlüğü’nün, 24 Mart 2021 tarihinde Etüt ve Proje Danışmanlık Hizmeti Alım İhalesini gerçekleştirdiği açıklanmış ve ihaleyi kazanan firmanın, şartnameye göre projenin çizimini 700 iş gününde tamamlaması öngörülmüştü. Ancak Bakanlıktan gelen cevapta bu hususa yer verilmediği görüldü.
“Vatandaş şikayetçi ama Bakanlığa göre satış yasağı, tedbir ve şerh yok”
2012’den bu yana proje kapsamı alanı içerisinde kalan ve üzerine tedbir konulan araziler, bağ-bahçeler ve şahıs mülklerine ilişkin olarak vatandaştan gelen şikayetleri Meclis gündemine taşıyan Tarhan’ın sorusuna gelen ve Bakan Adil Karaismailoğlu imzalı cevapta “Güney Marmara Otoyolu olarak belirtilen Yalova-İzmit Otoyolunun etüt ve proje çalışmaları devam etmekte olup kamulaştırma işlemlerine henüz başlanmamıştır. Proje güzergahında yer alan parsellere ilişkin Karayolları Genel Müdürlüğünce konulmuş olan satış yasağı, tedbir ve şerh bulunmamaktadır,” denildi.
Konuya ilişkin açıklama yapan Tarhan şunları kaydetti; “Güney Marmara Otoyolunda inşaat henüz başlamadı. Projede Karamürsel, Gölcük, Başiskele ve Kartepe ilçesinin üst kesimindeki Samanlı dağlarının engebeli arazisinden geçen 65 kilometre uzunluğundaki bir otoyoldan söz ediyoruz. Bu proje içerisinde toplam 9 kilometre uzunluğunda 4 adet tünel, 5 kavşak ve 10 tane de viyadük bulunuyor. Bu bölgede, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 2012 yılında Güney Marmara Otoyol Projesini güzergahı içerisinde kalan araziler, bağ-bahçeler ve şahıs mülklerine de tedbir konmuştu. Bu bölgede yaşayan vatandaşlarımız kadar, Kocaeli’de yaşayan herkesin malumu olduğu bir durum. Ama Bakanlık sorumuza verdiği cevapta böyle bir durum olmadığını, satış yasağı, tedbir ve şerh bulunmadığını söylüyor. Yani vatandaş 10 yıldır arazilerini ekip biçebildikleri halde satamamaktan, evlerini onarıp yenileyememekten şikayetçi ama Bakanlığa göre böyle bir şey yok. Vatandaş kamulaştırılan gayrimenkullerinin bedellerinin ödenmemesinden de şikayetçi ama Bakanlığa göre kamulaştırma işlemlerine de henüz başlanmamış.”
“Proje ne zaman başlayacak belli değil.”
Tarhan, Bakanlıktan gelen cevapta dikkat çeken bir diğer hususun da otoyola dair etüt ve proje çalışmalarının devam ettiğinin belirtildiğinin altını çizerek “Bakanlıktan gelen cevaba göre 10 yıldır bir türlü başlamayan otoyol yapımında inşaat ne zaman başlayacak belli değil.”dedi. Daha önce Karayolları Genel Müdürlüğü İstanbul 1. Bölge Müdürlüğü’nün, 24 Mart 2021 tarihinde Etüt ve Proje Danışmanlık Hizmeti Alım İhalesini gerçekleştirdiği açıklanmış ve ihaleyi kazanan firmanın, şartnameye göre projenin çizimini 700 iş gününde tamamlaması öngörülmüştü. Ancak Bakanlıktan gelen cevapta bu hususa yer verilmediği görüldü.
FACEBOOK YORUMLAR