Tarhan; Darıca-Gebze Metrosu inşaatının sadece yüzde 51'i tamamlandı
CHP Parti Meclisi Üyesi ve Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, Gebze-Darıca metro hattına dair Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’na sorduğu sorulara Bakan Karaismailoğlu tarafından verilen cevapları paylaştı.
12 Ekim 2022 - 11:36 - Güncelleme: 13 Ekim 2022 - 12:33
Tarhan “Mayıs ayında Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun cevaplaması talebiyle TBMM Başkanlığına 7 soru yönelttim. Bu sorularımdan sadece ikisine aylar sonra Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Gebze-Darıca metro projesi %51 seviyelerindedir diyerek yanıt verdi.Bakanlık tünel çalışmalarının ise %90 seviyelerinde devam ettiğini belirtti. Bu rakamlar ortaya koymaktadır ki her ne kadar tünel çalışmalarında %10 gibi bir kısım kalmışsa da Projenin tamamında henüz yarıya ancak gelinmiştir.”dedi.
“Projenin toplam maliyetine dair cevap verilmiyor”
Tarhan “Soru önergemde bölgede yaşayan vatandaşlarımızın ve esnafımızın inşaattan etkilenmesine dair şikayetleri de sormuştum. Ancak Bakan bu konuda bir mağduriyet oluşmadığını öne sürdü. İnşaatın maliyetlerine dair bilgi talep ettiğim sorularımı ise yanıtlamaktan kaçındı. Maliyet yüksekliği nedeniyle Büyükşehir’in Bakanlığa devrettiği ve yıllardır bitmeyen inşaat için vatandaşın cebinden çıkan para nedir bilinmiyor.”diyerek konuyu takip etmek adına cevaplanmayan bu 5 soruyu bir kez daha Bakanlığa illettiklerini ancak projenin toplam maliyetine ilişkin bu sorulara Bakanlığın yanıt vermemekte direndiğinin altını çizdi.
Tarhan, Bakanlığın metro inşaatına ve projesine dair maliyetlerin Bakanlık tarafından adeta sır gibi saklandığını belirterek, üçüncü kez Bakanlığın cevaplaması talebiyle sorduğu soruya da yine kaçamak cevaplar verildiğini söyledi.
“Kurumsallık bitti. Doğruyu söyleyen kim diye anlamaya çalışıyoruz.”
Tarhan, “Bakanlık Gebze-Darıca Metro projesine dair maliyetleri neden saklıyor anlamak mümkün değil. Gebze-Darıca arasındaki metro inşaatına dair ilk açıklamalar bundan 5,5 yıl önce yapıldı ve inşaatın 2018 yılında başlayacağı söylendi. 2018 yılında ise henüz inşaat başlamamışken duraklara metro tabelası dikildi. O zaman henüz metro inşaatı başlamamışken tabelaların takılmasını seçim yatırımı olarak görmeyi halka hizmet anlayışındaki samimiyetsizliğin bir tezahürü olması sebebiyle eleştirmiştim. Aradan 4 yıl geçti, o zaman Ağustos 2021’de hizmete girecek diye açıkladıkları metro hattında daha yeni tünel çalışmasında ışığı gördüklerini açıkladılar. Üstelik Bakanlığın resmi yazısında belirtilen %51 seviyelerindeki inşaata rağmen Akp’li yöneticiler inşaatın bu yıl haziran ayında %80’ini tamamladıklarını da açıklamaktan geri durmuyor. Eski bir yarışma programında hangisi doğruyu söylüyor diye anlamaya çalışır, yalanlar arasındaki doğruyu bulmayı başarmaya çabalardık. Gebze-Darıca metrosu da adeta bur yarışmaya döndü. Ülkede kurumsallık bitti. Tek amaç siyasi iktidarı devam ettirmek, bunun için de her yol mübah olunca biz de doğruyu söyleyen kim anlamaya çalışıyoruz. Resmi yazıyla inşaatın tamamlanmasını %50 seviyesinde olduğunu söyleyen Bakanlık mı, %80 diyen Akp’li yöneticiler mi,, hangisi doğruyu söylüyor?”diyerek açılış tarihi adeta bir yılan hikayesine dönen metro inşaatının şeffaf ve siyasi kaygılardan bağımsız bir şekilde kamuoyuyla paylaşılmasının önem taşıdığının altını çizdi.
“İlk Yerli Metro Setini de Kocaeli’de göremedik”
2022 ağustos ayında ilk yerli metro setinin Kocaeli’ye geleceğinin açıklandığını hatırlatan Tarhan, bu araçları da henüz Kocaeli’de göremediklerini söyledi. Tarhan, “Kocaeli’de siyaset yapan Ak Partililerin dilinden bu metro projesi hiç düşmüyor. Ne zamanki seçimler yaklaşıyor metro yine gündeme geliyor. Geçtiğimiz temmuz ayında test sürüşlerinin eylül veya ekimde başlayacağı açıklanmıştı. Eylül geçti, ekim ayının neredeyse ortasına geldik, bırakın test sürüşünü ancak ilk ışık göründü diye açıklamalar yapıldı. Açılışı her yıl bir sonraki yıla ertelenen metro inşaatı adeta bir yılan hikayesine döndü. Ama halkımıza buradan sesleniyorum. Hiç kuşkuları olmasın Milletin iktidarında Gebze-Darıca Metro projesi tamamlanmakla kalmayacak Gebze-Tuzla-İstanbul bağlantılarını da tamamlayarak, trafik sorununu çözeceğiz.”dedi.
“Projenin toplam maliyetine dair cevap verilmiyor”
Tarhan “Soru önergemde bölgede yaşayan vatandaşlarımızın ve esnafımızın inşaattan etkilenmesine dair şikayetleri de sormuştum. Ancak Bakan bu konuda bir mağduriyet oluşmadığını öne sürdü. İnşaatın maliyetlerine dair bilgi talep ettiğim sorularımı ise yanıtlamaktan kaçındı. Maliyet yüksekliği nedeniyle Büyükşehir’in Bakanlığa devrettiği ve yıllardır bitmeyen inşaat için vatandaşın cebinden çıkan para nedir bilinmiyor.”diyerek konuyu takip etmek adına cevaplanmayan bu 5 soruyu bir kez daha Bakanlığa illettiklerini ancak projenin toplam maliyetine ilişkin bu sorulara Bakanlığın yanıt vermemekte direndiğinin altını çizdi.
Tarhan, Bakanlığın metro inşaatına ve projesine dair maliyetlerin Bakanlık tarafından adeta sır gibi saklandığını belirterek, üçüncü kez Bakanlığın cevaplaması talebiyle sorduğu soruya da yine kaçamak cevaplar verildiğini söyledi.
“Kurumsallık bitti. Doğruyu söyleyen kim diye anlamaya çalışıyoruz.”
Tarhan, “Bakanlık Gebze-Darıca Metro projesine dair maliyetleri neden saklıyor anlamak mümkün değil. Gebze-Darıca arasındaki metro inşaatına dair ilk açıklamalar bundan 5,5 yıl önce yapıldı ve inşaatın 2018 yılında başlayacağı söylendi. 2018 yılında ise henüz inşaat başlamamışken duraklara metro tabelası dikildi. O zaman henüz metro inşaatı başlamamışken tabelaların takılmasını seçim yatırımı olarak görmeyi halka hizmet anlayışındaki samimiyetsizliğin bir tezahürü olması sebebiyle eleştirmiştim. Aradan 4 yıl geçti, o zaman Ağustos 2021’de hizmete girecek diye açıkladıkları metro hattında daha yeni tünel çalışmasında ışığı gördüklerini açıkladılar. Üstelik Bakanlığın resmi yazısında belirtilen %51 seviyelerindeki inşaata rağmen Akp’li yöneticiler inşaatın bu yıl haziran ayında %80’ini tamamladıklarını da açıklamaktan geri durmuyor. Eski bir yarışma programında hangisi doğruyu söylüyor diye anlamaya çalışır, yalanlar arasındaki doğruyu bulmayı başarmaya çabalardık. Gebze-Darıca metrosu da adeta bur yarışmaya döndü. Ülkede kurumsallık bitti. Tek amaç siyasi iktidarı devam ettirmek, bunun için de her yol mübah olunca biz de doğruyu söyleyen kim anlamaya çalışıyoruz. Resmi yazıyla inşaatın tamamlanmasını %50 seviyesinde olduğunu söyleyen Bakanlık mı, %80 diyen Akp’li yöneticiler mi,, hangisi doğruyu söylüyor?”diyerek açılış tarihi adeta bir yılan hikayesine dönen metro inşaatının şeffaf ve siyasi kaygılardan bağımsız bir şekilde kamuoyuyla paylaşılmasının önem taşıdığının altını çizdi.
“İlk Yerli Metro Setini de Kocaeli’de göremedik”
2022 ağustos ayında ilk yerli metro setinin Kocaeli’ye geleceğinin açıklandığını hatırlatan Tarhan, bu araçları da henüz Kocaeli’de göremediklerini söyledi. Tarhan, “Kocaeli’de siyaset yapan Ak Partililerin dilinden bu metro projesi hiç düşmüyor. Ne zamanki seçimler yaklaşıyor metro yine gündeme geliyor. Geçtiğimiz temmuz ayında test sürüşlerinin eylül veya ekimde başlayacağı açıklanmıştı. Eylül geçti, ekim ayının neredeyse ortasına geldik, bırakın test sürüşünü ancak ilk ışık göründü diye açıklamalar yapıldı. Açılışı her yıl bir sonraki yıla ertelenen metro inşaatı adeta bir yılan hikayesine döndü. Ama halkımıza buradan sesleniyorum. Hiç kuşkuları olmasın Milletin iktidarında Gebze-Darıca Metro projesi tamamlanmakla kalmayacak Gebze-Tuzla-İstanbul bağlantılarını da tamamlayarak, trafik sorununu çözeceğiz.”dedi.
FACEBOOK YORUMLAR