Uzun ömürlü yol çizgisi TUBİTAK'tan

TÜBİTAK, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün maliyetini düşürecek yerli ve uzun ömürlü yol çizme boyası üretti. Bu üretimle yıllık harcamanın en az 8 milyon lira azalacağı tahmin ediliyor.

 TÜBİTAK, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün maliyetini düşürecek yerli ve uzun ömürlü yol çizme boyası üretti. Bu üretimle yıllık harcamanın en az 8 milyon lira azalacağı tahmin ediliyor.   TÜBİTAK, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından kullanılmak üzere yerli, çevreci, uzun ömürlü ve ekonomik yol çizgi boyası üretti. Boyanın pilot uygulaması, Ankara-Konya yolunda yapıldı. Uzun bir karayolu ağına sahip ülkemizde, yol güvenliğinin en önemli unsurlarından olan yol çizgileri için yıllık ortalama 13 bin ton boya kullanılıyor. Boya içindeki çözücüler, temizlik için gerekli malzemeler, işçilik, ekipman ve gece görünürlüğü için kullanılan cam küreciklerle birlikte yıllık maliyet 50 milyon lirayı buluyor.   8 MİLYON LİRA KAR Yol çizgi çalışmalarında maliyetin azaltılması, çevreci ve uzun ömürlü boya geliştirilmesi için TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi Kimya Enstitüsü’nün KGM için başlattığı proje başarıyla tamamlandı. Su bazlı boyaların pilot uygulaması, Antalya ve Sakarya’nın ardından, Ankara-Konya karayolunda uygulandı. Uzun ömürlü olması nedeniyle iş gücü, hammadde ve ekipman tasarrufu da sağlayacak su bazlı boya ile yıllık harcama en az 8 milyon lira azalacak.  Yerli boyanın bir yıldan fazla kullanım ömrüne sahip olduğu tespit edildi.