Sepaş Enerji'den bilgi güncelleme ve usulsüz elektrik kullanımı konusunda tüketicilere çağrı
Sepaş Enerji, Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre, tüketicilere, mevzuat kapsamında gerekli bilgilendirmelerin yapılabilmesi adına elektrik aboneliklerine ait kimlik ve iletişim bilgilerinin güncel olması gerektiği ve aboneliklerin kendi adlarına olması gerektiği konusunda önemli bir uyarı yaptı
Bolu, Düzce, Kocaeli ve Sakarya’nın EPDK tarafından yetkilendirilen görevli tedarik şirketi Sakarya Elektrik Perakende Satış A.Ş (Sepaş Enerji), ‘usulsüz elektrik kullanımı’ konusunda tüketicilere çağrıda bulundu. Şirketten yapılan açıklamada, aboneliklerin kullanıcıların kendi adıyla yapılmasının yasal bir gereklilik olduğu ve aksi durumların usulsüz kullanım kapsamına girdiği ifade edildi. Usulsüz kullanım tespit edildiğinde, önce ihbarname gönderileceği, ardından cezai yaptırımlar kapsamında enerji kesme sürecinin başlatılacağı belirtildi.
‘Vefat durumunda abonelik devri zorunlu’
Vefat eden tüketicilerin aboneliklerinin iptal edilmesi gerektiğinin özellikle altının çizildiği açıklamada şirket şunları kaydetti:
“Vefat eden bir aboneden kalan elektrik kullanımının devam etmesi, usulsüz kullanım sayılmaktadır. Böyle bir durumda, fatura altı mesajları ve SMS yoluyla kullanıcılar bilgilendirilmektedir. Kullanıcıların, bu durumla karşılaşmaları halinde 15 gün içinde en yakın Müşteri Hizmetleri Merkezi’ne başvurarak aboneliği, kendi adlarına devir almaları gerekmektedir. Belirtilen süre içinde işlem yapılmaması durumunda mevzuat kapsamında enerji kesilecek ve abonelik iptal edilecektir.”
Ayrıca, Sepaş Enerji, tüketicilere iletişim bilgilerinin güncel tutulmasının önemini hatırlattı. Abonelik sırasında verilen iletişim adreslerinde değişiklik olduğunda, bu bilgilerin şirkete bildirilmesi gerektiği, aksi halde, sistemde kayıtlı olan telefon numarası ve e-posta adresinin bildirimlerde esas alınacağı ifade edildi.