SEDAŞ, sistemlerini "hesap verebilirlik" üzerine kuruyor

SEDAŞ'ın Kocaeli, Sakarya, Bolu ve Düzce de 3,4 milyon nüfusa ve 1,6 milyon tüketiciye verdiği elektrik dağıtım hizmeti kapsamında, kamu hizmeti veren özel şirket statüsünde görev yaptığını belirten, SEDAŞ İcra Başkanı Bekir Sami Güven, 'SEDAŞ'ta hesap verebilirlik ön planda geliyor. Bu konudaki aksiyonları hızla alabilen çeviklikteyiz' dedi.

SEDAŞ’ın hem iç hem de dış denetimlere tabi bir kuruluş olduğunu belirten Güven, “Bilişim teknolojileri ile kurduğumuz sistemler, bu anlamda yaptığımız yatırımlar aynı zamanda verilerimizi ölçebilmemizi ve kontrol edebilmeyi sağlarken, daha şeffaf bir şekilde hesap verebilirliğimizi de sağlıyor. Halka açık olsun veya olmasın tüm şirketlerin ayakta kalmaları, büyümeleri, sürdürülebilirlikleri, hatta küresel oyuncular haline gelmelerinde ön koşul iyi ve doğru yönetimdir. Doğru ve iyi yönetim şeffaf, adil, sorumlu ve hesap verebilen yönetimdir. “Yönetişim” (governance) ya da “iyi yönetişim” (good governance) gibi adlarla anılan uygulamaların tümünde görülen yaklaşımlardan birisi de “hesap verebilirlik” (accountability) ilkesidir. Hesap verebilirlik, modern demokratik yönetimlerin ayırt edici bir özelliği ve kamu yönetiminin de tamamlayıcı bir unsuru olarak görülmektedir. Hesap verebilirlik kavramının şemsiyesi altında aynı zamanda; şeffaflık, yükümlülük, kontrol edilebilirlik, sorumluluk, cevap verebilirlik kavramları da yer almaktadır. SEDAŞ bu kavramlarla ilgili aksiyonları hızla alabilen çevikliktedir.” dedi.   
  SEDAŞ’TA VERİMLİLİK VE KALİTE ESAS Güven açıklamasında, SEDAŞ’ın regülasyona ve denetime tabi bir kurum olduğunu belirterek, SEDAŞ’ın kamusal denetimi ve hesap verebilirliğinin, yönetim anlayışı gereği; verimlilik, performans, sonuçlar, rekabet, kalite, regülasyona uyum ve sürekli iyileştirme ekseninde ele alındığını söyledi. 
  KAMU DENETİMİ DE DEVAM EDİYOR Güven, SEDAŞ’ın Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı,  EPDK ve TEDAŞ gibi kurumlar tarafından denetlendiğini, SEDAŞ’ın  bu kapsamda yürüttüğü  hizmetlere ilişkin süreçler, performans bilgileri ve sonuçları hakkında çeşitli verileri sağladığını, Bağımsız Denetim kuruluşlarına da SEDAŞ’ın kendisini denetlettirdiğini ve rapor hazırlattırdığını,  SEDAŞ’ın kendi İç Denetim biriminin de yapılan çalışmaları denetlediğini ve SEDAŞ Risk Değerlendirme biriminin de SEDAŞ ile ilgili riskleri ele aldığını, SEDAŞ’ta verimlilik esası ile performans değerlemesi de yapıldığını belirtti.