Kale Farkındalık yaratmaya devam ediyor!
Bir proje okulu olan Kale Makina ve Tasarım Teknolojileri Lisesi, alternatif yöntemlerle öğrenclerde farkındalık yaratarak eğitimde öğretiyor.
Alternatif değerlendirme düşünüldüğünde ilk akla gelen değerlendirme sistemlerinden birisi olan proje ödevi ve portfolyolar, öğrenciyi öğrenmeye teşvik etmek için kullanılan bir yöntem olarak birçok alanda, giderek popüler hale geliyor. Basit bir tanımla, proje ve portfolyolar; öğrencinin çalışmalarını içeren koleksiyonlardan oluşan bir sistem...
Kale Makina ve Tasarım Teknolojileri Lisesi, 2020-2021 eğitim-öğretim dönemi proje ödevleri, dönem boyunca öğrenciler tarafından teslim edildi. Projeler arasında ise kimi öğrencilerin projesi büyük ilgi gördü. Proje konusunu belirli derslerde alan öğrencilerin çeşitli proje sunumlarının bazen birer görsel şölene dönüşmesi ise büyük gurur ve keyif verici oldu.
Kale Makina ve Tasarım Teknolojileri Lisesi öğretmenleri; “Proje ödevleri öğrencilerin grup halinde veya bireysel olarak istedikleri bir alan veya konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, görüş geliştirme, yeni bilgilere ulaşma, özgün düşünce üretme ve çıkarımlarda bulunma amacıyla ders öğretmeni rehberliğinde yapacakları çalışmalardır. Bu ödevler, öğrencilerin yaratıcılık, araştırma , iletişim gibi üst düzey zihinsel becerilerini geliştirir. Öğrenciler proje konularında; yaparak , yaşayarak, inceleyerek bilgi kazanırlar.” dedi.
2020-2021 eğitim-öğretim yılı içerisinde Kale Makina ve Tasarım Teknolojileri Lisesi bir proje okulu olmasını ıspatlar nitelikte öğrencileri kendine yaraşır şekilde keyifli çalışmalar ortaya çıkardı.