İbrahim Pehlivan, Şükrü Karabacak ve marina…

Koç Grubu ile Doğuş Grubu, Bayramoğlu Yat Limanı Projesi'ne talip oldu…

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; color: #323333} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; color: #323333; background-color: #fafafa} p.p4 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; color: #323333; background-color: #fafafa; min-height: 14.0px} p.p5 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; color: #11053b} p.p6 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; color: #11053b; min-height: 14.0px} p.p7 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; color: #6c5439; min-height: 14.0px} span.s1 {font: 12.0px Helvetica; color: #000000} span.s2 {font-kerning: none; background-color: #fafafa} span.s3 {font-kerning: none}

İki müteşebbis, Bayramoğlu’ndaki marinanın yapılacağı koyu incelerler…

Biri, Gebze’de zincir imalatı yapan işadamıdır, ve Bodrum Yalıkavak’taki Azeri kökenli Mübariz Gurbanoğlu’nun sahibi olduğu liman inşaatında yüzer pontonların zincirlemelerini yapmaktadır…

Her iki işadamı da, Bayramoğlu Balyanoz Koyu’nun  mükemmel bir yat limanına dönüşeceğinden eminlerdi…

Ama öyle düşünmekle olmazdı, bir bilene sormak lazımdı…

 

Birileri yol yordam gösterir… Araya hatırı sayılır adamlar sokulur ve önce, talep üzerine Hidrografi ve Oşinografi Daire Başkanlığı’ndan bilir kişiler gelir…

Ölçerler, biçerler, son 50 yılın rüzgar ve derinlik ölçümlerini çıkararak rapor ederler. Balyanoz Koyu’nun sol kısımındaki doğal çıkıntı rüzgarı kesmektedir, bu da iyi haberdir. Rüzgar nedeniyle oluşan dalgaların boylarını da ölçerler. İdeali 5 ile 10 Cm. dir, bizim koydaki dalga boyu ise bunun daha altında olduğu için mükemmeldir…Yani bu koy, liman yapımı için istenilen idealliğin üzerindedir… 

 

Her iki iş adamı da bu durumdan hoşnut kalır ve sıvarlar kolları…

Kafaya koymuşlardı bir kere… 

Marina YA-PI-LA-CAK-TIIIIII…

 

Sene 2002’ydi…

Kendi imkanlarıyla ve kendi paralarıyla yaptıkları çalışmaları bir dosyada toplayan iki iş adamı, dönemin Darıca Belediye Başkanı İbrahim Pehlivan’ın makamına çıkarlar… Teknik ve bilimsel çalışmaları hep birlikte masaya yatırırlar… 

Projenin detaylarını ve raporlarını inceleyen Başkan Pehlivan, heyecandan ellerini ovuşturur…

İbrahim Pehlivan’a göre proje bir an önce hayata geçirilmeliydi…

Ama, bir kez de, diğer limanlara bakılmalıydı…

 

Hep birlikte Bodrum Yalıkavak ve Ataköy Marina’ya gittiler, sonra da Kadıköy Kalamış Marina’ya geçtiler…

Yetmedi, bu marinaları yapan İsveçli firmayla irtibat kurdular…

Avam Projesi çoktan hazırdı… 

İsveçliler, Atatürk Havalimanı’ndan Darıca’ya geldiklerinde gözlerine inanamadılar… 

Balyanoz Koyu, Allah vergisiydi, doğaldı… 

Bu nedenle Bayramoğlu’ndaki liman yerini çok beğendiler… 

Geçen bir kaç günün ardından ’Biz hazırız’’dedi İsveçliler…

Aslında dönemin Darıca Belediye başkanı İbrahim Pehlivan’da hazırdı…

 

Sonrasında…

Bir ay geçti… İki ay geçti… Beş,altı ay geçti… Bir yıl geçti…

Pehlivan’dan ses yok, İsveçliler, iki iş adamını aradı,’’N’oldu, ses seda çıkmadı sizden’’ dedi…

Sonra yine aradılar,’’ Siz ikiniz ortak olun, projenin finansını biz karşılayalım, siz işletin, işletirken de borcunuzu ödersiniz..’’ dediler…

Bizim ikili bir süre düşündüler, ama böylesine büyük projeye girmeyi risk olarak görüp teklifi kibarca çevirdiler…

Ama pes etmediler…

Yaklaşık olarak iki yıl boyunca kendisinden ses seda çıkmayan İbrahim Pehlivan, Gebze’ye belediye başkanı oldu…

Darıca’nın yeni başkanı artık Şükrü Karabacak’tı…

 

Bıkmadan usanmadan tüm enerjilerini Bayramoğlu Yat Limanı Projesine harcayan iki iş adamı, bu defa Şükrü Karabacak’ın kapısını çaldı…

Konuklarını dinleyen Karabacak, Projeyi çok beğendi… 

Neden olmasındı ?…

Başvuruların ardından Büyükşehir de projeyi onayladı..

Koç Grubu ile Doğuş Grubu, Bayramoğlu Yat Limanı Projesi’ne talip oldu… 

Yine yıllar geçti…

 

Proje, önce masada kaldı!..

Sonra rafa kaldırıldı !…

Sonra da unutuldu!…

 

Ama biz unutmadık!..

Yazdık.. Yine yazdık.. Yine yazdık…

Yıllarca ’’ Bu proje Darıca’nın ekmek kapısıdır, gülen yüzüdür …’’ dedik…

Seneler ‘’Lay lom’’larla akıp giderken, komşumuz Pendik Belediyesi boş durmadı… 2010 senesinde Türkiye’nin en büyük ikinci Yat Limanını hayata geçirdi… 

Dibimizdeki Tuzla Belediyesi de boş durmadı… 

Denizin üzerinde konumlanan adacıklarda 154 üniteli alışveriş merkezi, dünyanın en hızlı roller coaster´larından oluşan tema park ve 750 tekne kapasitesine sahip, eğlence, deniz, alışveriş ve sosyal yaşamı bir arada sunan ve dünyada örneği olmayan marinayı daha iki sene önce hizmete açtı…

 

Bayramoğlu Yat Limanı Projesi, Darıca’nın ekmek kapısıdır, Darıca’nın gülen yüzüdür… Bittiğinde bölgenin hızla gelişmesi yönünde önemli katkı sunacaktır… Yüzlerce kişi, iş güç sahibi olacak, turizmde gözle görünür canlanma sağlanacak…

Kısacası…

Un var, yağ var, şeker var, tüp var…Helvayı yapacak adam da var…

O halde yıllarca neyi bekliyoruz?…

Merak mı ettiniz değil mi?

Onu da açıklayacağım!

 

SAĞLICAKLA..