Final okulları Darıca'da açıldı
Türkiye'de yarım asra yakın bir süredir eğitim öğretim hayatında yer alan Final markası, Darıca yerleşkesinde okul öncesi, ilkokul ve ortaokul derslerine başlıyor
Türkiye’de yarım asra yakın bir süredir eğitim öğretim hayatında yer alan Final markası, Darıca yerleşkesinde okul öncesi, ilkokul ve ortaokul derslerine başlıyor. Final; 5 bin metrekare kapalı alanı, bin metrekareye yakın bahçesi, güvenliği ve hijyenik yemekhanesiyle, teknoloji kullanımlı derslikleriyle yöreye çok iddialı hizmetler vaat ediyor. Görüşlerine başvurduğumuz okulun yönetim temsilcisi Vesim Güneş, özetle şunları anlattı:
İKİ AŞAMALI ÖĞRETMEN SEÇİMİ
“Okullarımız Türkiye’de birer yıldız gibi ışıldayan kurumlardır. Herhangi bir ideolojik yapıya sahip olmayan, ciddi yönetimlerle idare edilen ve denetlenen kurumlardır. İnsan hayatındaki en önemli eğitim en erken dönemdeki ana kucağı, okul öncesi ve ilkokuldur. Ana kucağı, aile içinde geçen ve sadece ailenin kontrolündeki bir süreçtir. Okullar, okul öncesiyle devreye girmeye başlar. Bu yüzden Final yönetimi, okul öncesi ve ilkokula öğretmen seçimini iki aşamalı olarak gerçekleştirmektedir.
SARRAF TİTİZLİĞİ GÖSTERİYORUZ
İlk seçme eleme, genel merkezimizde yapılır, ikinci seçim ise okul yönetimi tarafından yapılır. Branş öğretmenleri ise okulun deneyimli yöneticileri tarafından titizlikle araştırılır, dersi dinlenir ve sonra işe uygunluğuna karar verildiği takdirde okulumuz bünyesine alınırlar. İşe alım sürecinde konu öğretmen olunca asla taraf tutmayız, yeterliliğe önem veririz. Öğretmen alımına gösterdiğimiz hassasiyet, çocuklarımızın geleceğini düşündüğümüzden, velilere verdiğimiz taahhütten kaynaklanmaktadır. Hem öğretmen seçiminde, hem de çocukların eğitiminde sarraf titizliği gösteririz.
ÖZGÜR, YENİLİKLERE AÇIK BİR NESİL
Çocuklarını bize emanet eden ailelere derim ki; onlar evet, sizin çocuklarınız ama ülkemizin de geleceği, bizim geleceğimizdir. Özgür, yeniliklere açık, kendini ifade edebilen, yalandan riyadan uzak, dilini ve kültürünü seven ama başka dil ve kültürlere de saygılı bir nesil yetiştirmek iddiasındayız. Final’in 1980’den beri çizgisi buydu, bundan sonra da böyle olmaya devam edecektir.
YETENEKLERİNE GÖRE YÖNLENDİRME
Gerek çalışanlar, gerekse öğrenim görenler kendilerini okullarımızda evleri kadar, belki daha fazla güvende hissederler. Çocuklarımızın içindeki sanatsal, sosyal ve bilimsel yetenekleri ortaya çıkarmak için onları gerek grup, gerekse bireysel olarak takibe alarak meyilli oldukları yeteneklere doğru yönlendiririz. Ülkemizin eğitime olan ihtiyacı ekmek kadar, su kadar önemlidir.
EĞİTİMİ KENDİMİZE MESLEK EDİNDİK
Kötülükleri azaltmanın, güzellikleri çoğaltmanın yolu eğitimden geçer. Bizler bu duygularla dünyanın en zor ve peygamber mesleği olan öğretmenliği, eğitimi kendimize meslek edindik. Bu mesleğin en gurur verici yanının 35 yıllık tecrübemize dayanarak söylemek gerekirse, kişinin çocukluktan meslek sahibi olup, ülkemize ne kadar yararlı bireyler olduğunu görmektir.”
TEKNOLOJİ DESTEKLİ DERSLİKLER
Okulun fiziki ortamıyla ilgili göze çarpan ayrıntılar ise şöyle: Anasınıflarının oyun bahçesi, öğretmenler eşliğinde bitki, meyve ve sebze yetiştirebilecekleri mütevazı hobi bahçesi bulunuyor. Bağımsız giriş çıkışları, rengârenk geniş derslikleri, ayrı yemekhanesi, bale salonu ve oyun alanları çocukların renkli dünyasına uygun şekilde tasarlanmış. İlkokul ve ortaokul derslikleri ayrı katlarda düzenlenmiş, geniş teneffüs alanları, geniş ve aydınlık dersliklerde teknolojik destekli bir ortam sağlanmıştır.
HEM YAŞAM HEM SINAV BAŞARISI
Okul yöneticileri, “Veli ve çocukların bizi tercih etmelerinin birçok nedeni vardır” deyip bunların bazılarını şöyle sıraladı:
• Yarım asra yakın bir eğitim kadrosunun bilgi birikimi,
• Güvenliği, hijyenik ortamı ön planda tutma,
• Dengeli beslenmeyi çok önemseme,
• Öğrenciyi iyi tanıma, analiz etme, yeteneklerini keşfetme, onları çok ciddiye almayı öne çıkarma,
• Final’de hem yaşam hem sınav başarısına odaklanma,
• Final merkezi tarafından hem hizmet içi eğitimleriyle desteklenen, hem de denetlenen bir kurum olması,
• Aile ile sürekli iletişim halinde olma ve böylece çocuğun gelişimine paralel bir duruş ortaya koymak.