Alışan AR-GE 250 listesinde 42 sıra birden yükseldi!
Ekonomi ve iş dünyası portalı Turkishtime tarafından 11.si gerçekleştirilen 'Türkiye Ar-Ge 250 Araştırması' sonuçları açıklandı. Alışan Lojistik, Türkiye'nin en fazla Ar-Ge harcaması yapan şirketlerinin yer aldığı listede bu yıl 42 sıra birden yükselerek, 70.3 milyon TL'lik Ar-Ge harcamasıyla 127'inci sırada yer aldı.
2020 yılından itibaren Ar-Ge yatırımlarında yükselen grafiğe sahip olan Alışan Lojistik, bu yıl da Turkishtime tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre Türkiye'nin en çok Ar-Ge yatırımı yapan 250 firması arasında yer almanın gururunu yaşıyor. İstanbul ve Konya’da bulunan ve toplam 50’den fazla çalışanı ile dikkat çeken 2 Ar- Ge merkezinde Alışan Lojistik, inovatif, çevreye ve insana dost, müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılayacak özel ürünler geliştiriyor.
‘Sektöre Yön Veriyoruz’
Konuya ilişkin açıklama yapan Alışan Lojistik Ceo’su Damla Alışan, “İnovasyon ve teknoloji yatırımları, her sektörde olduğu gibi, lojistik sektöründe de rakipler arasında fark yaratmak ve sektöre yön vermek anlamında oldukça önemli. Yerel ve küresel pazarda inovatif, esnek ve bütünleşmiş teknolojik çözümleri ile müşterilerine güç katan uluslararası lojistik hizmet servis sağlayıcısı olma vizyonu ile ilerleyen Alışan Lojistik, dijital dönüşüme Microsoft Global sponsorluğu ile 2019 yılında başladı. O zamandan bu zamana kadar da, son 4 yıldır söz konusu listede yükselerek ilerliyoruz. Bir önceki yıla göre 42 sıra yükselerek 127. sırada yer alan şirketimiz, Fikri Sınai Mülkiyet Hakları kapsamındaki tasarım tescil faaliyetlerinde ise Türkiye’de 21. sırada. Ar-Ge ekibimizi yürekten kutluyorum.” dedi.
“Daha iyi başarılara imza atmak adına daha çok çalışıyoruz”
Alışan Lojistik’in hedefleri ile ilgili açıklamalarda bulunan Alışan Lojistik Bilgi Teknolojileri ve Ar-Ge Direktörü Cüneyt Ergen ise projelerini maliyet yönetimi ve planlama olmak üzere iki önemli başlık üzerinde topladıklarını belirtti. Ergen, “Taşımacılık maliyetlerinin nereye gidebileceği yönündeki konulara odaklanıyoruz. Geçmişte yakıt ne kadar artmış ve ne kadar artabilir? Geçmişten gelen dolar, enflasyon ve diğer değişkenlerin artış hızına göre potansiyel önümüzdeki aylardaki taşıma maliyetleri nereye dönüşüyor, konularına bakıyoruz. Depo hizmetimizde özellikle yeni teknolojik altyapıya geçen depo programımızın otomasyonlu ve otomatik toplama yerleştirme süreçleri için üniversite ve konu uzmanı olan firmalar ile Ar-Ge faaliyetlerimiz yoğun bir şekilde devam etmektedir.” dedi. Gerçek ve sanal dünyanın birlikte hareket ettiği, kullanıcıların ve ulaşım araçlarının birbirleriyle iletişime geçtiği, böylelikle de süreçlerin hatasız ve daha verimli işlendiği bir çalışma sistemine odaklandıklarının altını çizen Ergen, “Bilgi teknolojilerinde fiziksel altyapı yenilemesi yolu ile teknoloji ve dijitalizasyon anlamında çağın gereklerine uygun yeni çalışma ve iş yapış modüllerini tasarlıyoruz. Özellikle müşterilerimiz ile yaptığımız entegrasyon çalışmalarında sadece entegrasyonu kuran değil, aynı zamanda iş süreçlerini de şekillerinden bir rol oynamaya başladık. İç kaynaklarımızı daha verimli kullanıyoruz. 2024 ve sonrası, yapay zeka projelerimizi devam ettirdiğimiz bir yıl olacak.” şeklinde konuştu.