Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Akar, banliyö trenlerini gündeme taşıdı

CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar TBMM’de yaptığı konuşmada hem Kocaeli hem de Sakarya ve İstanbul’u ilgilendiren banliyö trenleri gündeme taşıdı. Akar vatandaşların trenleri binmek yerine sadece izleyebildiğini söyledi

Akar, banliyö trenlerini gündeme taşıdı
03 Kasım 2017 - 09:09
 
TBMM’de söz alan CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar İstanbul, Kocaeli ve Sakarya’yı ilgilendiren banliyö trenleri gündeme taşıdı. Akar banliyö trenlerin bir türlü yapılamadığını hızlı trenleri ise vatandaşın sadece izleyebildiğini ifade etti. Milletvekili Akar’ın Meclis’teki konuşmasında şu ifadeler yer aldı: “Evet, bugün bahsetmek istediğim konu aslında sadece Kocaeli'yi ilgilendirmiyor, Sakarya ve İstanbul'u da ilgilendiren bir konudan bahsetmek istiyorum. Bölgesel trenlerimiz ve banliyö trenlerinden bahsetmek istiyorum. 2012 yılında günde 30 bin yolcu taşıyan Gebze-Haydarpaşa banliyö treni ve Sakarya-Adapazarı-Haydarpaşa bölgesel trenleri hızlı tren yapımı gerekçesiyle durduruldu. "Kaldırıldı" demeyelim, durduruldu. Hızlı tren tamamlandı. Aslında hızlı olarak tamamlanmadı, bunun ayrıntılarına da gireriz, detayını da konuşuruz ama olsun yapılmış bir yatırımdır ama İstanbul'dan Ankara'ya seyahat edecek insanların zamandan tasarrufunu, seyahat kalitesini artırırken 3 kent mağdur edildi. 
 
GÜNDE 30 BİNDEN AYDA 19 BİNE DÜŞTÜ
 Bu bölgesel trenleri ve banliyö trenlerini kimler kullanıyordu? Hepimizin bildiği gibi öğrenciler kullanıyordu, işçiler kullanıyordu, memurlar kullanıyordu, kentler arasında seyahat ve alışveriş yapmak isteyenler kullanıyordu. Bakın, günde 30 bin kişiden bahsediyorum. Bugün gelinen nokta itibarıyla ayda 19 bin kişiye düştü. 2012'de durduruldu, 2015 yılında hızlı trenle beraber devri alınacağı söylenen bölgesel trenler ve banliyö trenleri durduruldu. Gebze'den Haydarpaşa'ya asla tren yok. Ne bölgesel tren var ne hızlı tren var, hiçbir şey yok. Ne var? Hızlı tren de Pendik'e kadar gidiyor. Peki, Sakarya'yla, Adapazarı'yla Haydarpaşa var mı? Hayır, o da yok. Önce Arifiye'ye yaptılar, sonra Mithatpaşa'ya yaptılar.
 
ÖZEL SEKTÖRE MAHKUM EDİLDİLER 
Bakın, 24 ayrı tren seferi vardı, bugün gelinen noktada 8 tane seferi var. 22 tane durak vardı, Adapazarı'ndan kalkan tren Haydarpaşa'ya gidene kadar bölgedeki tüm beldelerde duruyordu ve beldelerdeki insanlarımız hem alışverişi hem iş ihtiyaçlarını çok rahatlıkla görebiliyordu. Şu anda 5 tane istasyona düşürüldü, 5 istasyona düşürüldü. İnanın, gerçekten insanlar mağdur. İnsanlar özel sektöre mahkûm edildiler, insanların ulaşım, seyahat özgürleri ellerinden alındı. Büyük bir dert. Peki, bu kadar "Yatırım yapıyoruz." diyorsunuz, bu kadar konuşuyorsunuz, "Hızlı tren" diyorsunuz, bilmem ne diyorsunuz, bu kadar insan niye göz ardı ediliyor? Yani hızlı trenle günde 300-500 kişi taşıyorsunuz ama günde 30 bin kişiyi yok sayıyorsunuz. 
 
NİYE YAPILMADIĞINI BİLİYORUZ
 Evet, bu trenlere acil ihtiyacımız var. Bunların bir an evvel yapılması gerekiyor. Niye yapılmadığını hepimiz biliyoruz. Yapılan hızlı trenlerin tümü dış borçla yapılmıştır, dış krediyle yapılmıştır. 2002 yılında, 2003 yılında Devlet Demiryollarını 2 milyar zararla aldınız, bugün Devlet Demiryollarının zararı 13,5 milyar lira. 2002'de, 2003'te Devlet Demiryollarının yolcu taşıma payı deniz ve hava yollarına nazaran yüzde 5,1'di, bugün gelinen noktada 4,3'e düştü. Dün şov yapıyordunuz Kars-Bakü-Tiflis hattı için, yük taşımacılığı için şov yapıyordunuz. Devlet Demiryollarının yük taşımacılığındaki payını biliyor musunuz, biliyor musunuz arkadaşlar? Sadece 4,3. Sizden önce 5,1'di 2003'te. 
 
ACİL METROYA İHTİYAÇ VAR 
Yani bu kadar borçlanan bir Devlet Demiryolları, bu kadar dış kredi ve herkesi borçlandıran bir Devlet Demiryolları ne yolcu taşımada ne de yük taşımada bir mesafe kat edebilmiş. Bırakın İstanbullu, Sakaryalı, Kocaelili, aynı Osmangazi Köprüsü'nü seyreder gibi hızlı treni seyrediyor, trene binemiyor. Sadece tren miydi? Hep söylüyorum, Kocaeli'nin acil metro ihtiyacı var. Bütün bunların hepsi bir trafik problemi olarak karşımıza çıkıyor, trafik yoğunluğu olarak karşımıza çıkıyor. 2018 bütçesine mutlaka Kocaeli'ye yapılacak metro gündeme alınmalı, ödenek ayrılmalı, başlatılmalı diyorum. Hepinize sevgiler, saygılar sunuyorum.