35 dolara geçilecek
Türkiye’nin en büyük otoyol projesi olan ve İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’ndaki İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nü Japon IHI ve ITOCHU konsorsiyumu inşa ediyor.
19 Mart 2013 - 09:10
Türkiye’nin en büyük otoyol projesi olan ve İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’ndaki İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nü Japon IHI ve ITOCHU konsorsiyumu inşa ediyor. Dünyanın en uzun asma köprüsü olan Japonya’daki Akaşi Köprüsü’nü de inşa eden IHI, Türkiye’ye yabancı değil. IHI, Türkiye’de Fatih Sultan Mehmet ve Haliç Köprülerini inşa etti. Körfez Geçişi’ni 70 dakikadan 6 dakikaya indirecek köprünün maliyeti ise 1,1 milyar doları bulacak ve köprü 3 kilometre uzunluğuyla dünyanın sayılı köprülerinden biri olacak. Proje, 377 kilometre otoyol ve 44 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 kilometre uzunluğunda. Proje kapsamında 31 adet viyadük, 2 adet tünel, 199 adet köprü, 21 adet gişe alanı, 8 adet bakım işletme merkezi, 7 adet servis alanı, 7 adet park alanı olacak. Proje ile Anadolu’ya açılan Gebze-İzmit aksının trafik yükü yüzde 30 azalacak. Proje ile yılda 870 milyon lira tasarruf edilecek.
Köprünün geçiş ücreti ise KDV hariç 35 dolar olacak.